درب اتاقی مینیمال چیست؟

آنچه در این محتوا می خوانیم

گسترش زندگی شهری، سبک معماری خانه ها را دستخوش تغییرات بیشماری کرده است. اغلب خانه ها به خصوص در شهرهای بزرگ به سبک معماری مینیمال طراحی و اجرا می شوند. چیدمان، دکوراسیون داخلی و کلیه بخش های درونی این ساختمان ها نیز از سبک مینیمال پیروی می کنند. درب اتاقی مینیمال یکی از اجزای اصلی و اساسی در معماری خانه های کوچک محسوب می شود. این درب ها جلوه بصری بسیار متفاوتی را در دکوراسیون داخلی ایجاد خواهند کرد.

 

درب اتاق مینیمال - هومچه

 

درب فریم لس از جمله درهایی است که در دسته درب های مینیمال قرار داده می شود. این نوع درب ها، در خانه ها یا اتاق هایی با فضای محدود تعبیه می گردند. و به درب هایی گفته می شود که فریم یا چارچوب آن ها به شکلی کاملا مدرن و جذاب مخفی شده باشد. به همین دلیل به آنها درب بدون چارچوب نیز گفته می شود.

 

درب اتاقی مینیمال

درب اتاق مینیمال

 

آیا می دانید درب مینیمال چه مشخصه های دارد؟

هر دربی در گروه درب اتاقی مینیمال قرار نمی گیرد. این نوع درب ها می بایست با سبک معماری مینیمال همخوانی داشته و هماهنگ باشد. از جمله شاخصه های درب های مینیمال می توان به موارد زیر اشاره کرد:-

1- سادگی و یکپارچگی:

در فضاهای کوچک، ساده و خلوت بودن چیدمان و دکوراسیون، در بزرگ نشان دادن فضا نقش بسیار موثری دارد. در مورد درب اتاقی مینیمال نیز این قانون صادق است. بنابراین در طراحی این درب ها سادگی و نبود جزئیات اهمیت زیادی خواهد داشت. این درب ها به دلیل داشتن رنگ های خنثی و یکدست بودن با دیوارها و دکور اطراف خود، در خانه های کوچک و مدرن امروزی به سبک مینیمالیستی، مورد توجه بسیاری قرار گرفته اند.

2- استفاده از رنگ های خنثی در رنگ آمیزی:

درب اتاقی مینیمال، معمولا با رنگ های خنثی از جمله سفید، خاکستری و … و به صورت یکدست و تک رنگ، رنگ آمیزی می شود. سادگی طرح و رنگ در درب مینیمال فانتزی حرف اول را می زند.

 

استفاده از فرم های خاص در طراحی

 

3- استفاده از فرم های خاص در طراحی:

سبک مینیمال یک سبک مدرن محسوب می شود. در طراحی درب اتاقی مینیمال نیز استفاده از طرح ها، اشکال و خطوط، به صورت ساده، خلوت و مدرن، در داشتن یک طراحی و دکوراسیون داخلی زیبا پر اهمیت است.

4- نوع متریال:

در تولید درب مینیمال فانتزی، معمولا از متریالی با طرح چوب یا دیگر طرح های شلوغ استفاده نمی شود. این درب ها متاثر از سبک معماری و رنگ دکوراسیون داخلی از متریالی با بافت خاص ساخته و تولید می گردند. مثلا درب های آینه ای که نور فضا را بیشتر و اندازه آن را بزرگتر نشان می دهند.

5- استفاده از اکسسوری های خاص:

دستگیره ها و دیگر اکسسوری هایی که پس از ساخت به درب اضافه می شوند، در زیبا نشان دادن آنها اثر مستقیم دارند. درب اتاقی مینیمال به دلیل سادگی در طراحی، معمولا با دستگیره ها یا قفل های برجسته و با رنگ های غیر خنثی و جذاب تکمیل می شوند. انتخاب مدل این اکسسوری ها به اندازه انتخاب نوع متریال، طرح و رنگ خود درب ها اهمیت خواهد داشت.

 

درب اتاقی مینیمال

خرید درب اتاقی مینیمال

در زمان خرید درب اتاقی مینیمال، اعتماد به یک مجموعه حرفه ای و با تجربه خرید شما را آگاهانه و لذت بخش خواهد ساخت. در ابتدای امر، برای انتخاب شکل و رنگ درب ها، می بایست بخش های دیگر دکوراسیون داخل منزل یا محیط کار را با دقت مدنظر قرار دهید. درب باید بیشترین هماهنگی را با این چیدمان داشته باشد تا یک طراحی بی عیب و نقص و خاص را برای فضای داخلی شما به ارمغان آورد. برای انتخاب طرح و رنگ درب ها و داشتن یک خرید ایده آل، مشورت خواستن از طراحان و کارشناسان خبره و با‌تجربه در این زمینه بسیار راهگشا بوده و بهترین نتیجه را رقم خواهد زد.

3.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه