اتاق مستر یا مستر روم به چه معنا می باشد؟

آنچه در این محتوا می خوانیم
زمان مطالعه: 7 دقیقه

در این مقاله می خواهیم با هم به این سوال پاسخ دهیم که اتاق مستر یا مستر روم به چه معنا می باشد. به طور خلاصه و کامل بخواهیم آن را معرفی کنیم، به اتاق خواب اصلی خانه که دارای امکاناتی مانند تخت خواب، کمد، سرویس بهداشتی، حمام و در برخی اوقات دارای تلویزیون و در خانه های لوکس و لاکچری دارای سونا و جکوزی می باشد، اتاق مستر یا همان مستر روم گفته می شود.

امروزه در بیشتر خانه ها که در مناطق بالایی شهر قرار دارند و ویلاهای لوکس در شمال کشور، یک اتاق با دیگر اتاق ها فرق داشته و دارای فضای بزرگتری نسبت به دیگر اتاق ها می باشد که امکانات بیشتری از تخت و کمد در داخل آن ها وجود دارد که اغلب برای زن و شوهر و والدین می باشد. به این اتاق ها مستر روم گفته می شود. در خانه های بسیار لاکچری که فضای زیادی دارند، می توان بیش از دو اتاق مستر در آن ها طراحی کرد.

اتاق مستر یا مستر روم به چه معنا می باشد؟ - هومچه

طراحی اتاق مستر چگونه است؟

شما می توانید بر اساس سلیقه و طراحی المان های دیگر خانه، مستر روم خود را به هر سبکی که می پسندید، طراحی کنید. به طور مثال شما می توانید بر اساس سبک های کلاسیک، مدرن و سبک های دیگر طراحی داخلی، اتاق مستر خود را طراحی کنید. همچنین متراژ آن نیز مهم می باشد و بر اساس آن می توانید لوازم مختلفی را داخل آن قرار دهید و به سلیقه خود آن ها را بچینید.

اتاق مستر

با کوچک تر شدن متراژ خانه ها، اگر فضای مستر روم شما کم می باشد، می توانید از تخت خواب دو نفره و یک کمد کوچک برای چینش آن استفاده کنید و اگر فضای بزرگتری را در اختیار دارید، می توانید از مبل و تلویزیون در اتاق مستر خود استفاده کنید.

یکی از مهم ترین بخش های طراحی Master Room، بخش بندی فضاها می باشد که اگر فضای بزرگی در اختیار شما باشد، دست شما در انتخاب لوازم و اقلام باز تر می شود. اگر فضای شما کوچک است محدودیت در انتخاب لوازم داخل اتاق خود دارید. اما می توانید با پارتیشن های شیشه ای و دیگر لوازم بخش های مختلف اتاق خود را نظم دهید و هر بخش را از قسمت های دیگر جدا کنید.

اهمیت درب مستر روم

همانطور که اجزا و طراحی داخل اتاق مستر مهم می باشد، به همان اندازه، طراحی درب آن نیز اهمیت دارد و می تواند به زیبایی و جذابیت اتاق شما اضافه کند. در ادامه می خواهیم به معرفی درب هایی بپردازیم که می توانید به عنوان درب اتاق مستر انتخاب کنید:

اهمیت درب مستر روم - هومچه

درب کشویی توکار برای اتاق مستر

یکی از درب هایی که می توانید برای اتاق خود استفاده کنید، درب کشویی توکار می باشد. درب کشویی نوعی از درب های مناسب اتاق می باشد که داخل دیوار نصب شده و بر خلاف درب های لولایی دیگر هنگام باز کردن آن، فضای زیادی را اشغال نمی کند و به داخل دیوار می رود.

درب کشویی توکار یکی از بهترین گزینه ها برای اتاق مستر شما می باشد. این درب با مکانیزم جذاب باز و بستی که دارد می تواند فضای مدرن تری را به اتاق شما بدهد. همچنین یکی از بهترین گزینه ها برای اتاق هایی با فضای کم می باشد.

درب فریم لس برای مستر روم

نوع دیگری که می توانید در صورت نپسندیدن درب کشویی تو کار از این مدل استفاده کنید، درب فریم لس می باشد. درب های فریم لس به درب هایی گفته می شود که بعد از نصب، هیچگونه بیرون زدگی و فرو رفتگی از خود نسبت به دیوار مجاور آن ندارد و کامل یک دست می باشد. درب های فریم لس به درب های لولا مخفی نیز معروف می باشند. دلیل نامگذاری آن، مخفی شدن چهارچوب کامل درب با استفاده از متریال های مختلف می باشد که می تواند اتاق مستر شما را جذاب تر نشان دهد.

درب پیوت برای مستر روم

گزینه دیگری که می توانید برای اتاق مستر خود استفاده کنید، درب پیوت می باشد. درب پیوت با مکانیزم متفاوتی که باز و بسته شدن آن دارد، می تواند فضای خاصی را به اتاق شما بدهد. اگر اتاق خواب مستر شما دارای تراس باشد، یکی از گزینه هایی که می توانید استفاده کنید و می تواند بهترین گزینه برای شما باشد، استفاده از درب پیوت می باشد. درب پیوت این امکان را به شما می دهد که هنگام باز کردن آن هوای تازه ای وارد اتاق شما شود و به بهتر شدن فضای شما کمک کند.

"</p

ویژگی های اتاق مستر

  • به طور معمول ابعاد آن بزرگتر از دیگر اتاق ها می باشد.
  • وجود حمام و سرویس بهداشتی مجزا در مستر روم
  • وجود امکاناتی مانند تخت و مبل در اتاق
  • طراحی جذاب تر نسبت به اتاق های دیگر
  • محیط آرامش بخش
  • فضای خصوصی والدین
  • نظم و بخش بندی اتاق

اتاق مستر

بهترین رنگ برای استفاده در اتاق مستر

این اتاق به دلیل ماهیت آن که برای آرامش و استراحت زن و شوهر در نظر گرفته می شود، باید از رنگ هایی استفاده کرد که به آرام شدن محیط کمک می کند. استفاده از رنگ های خاکستری و طوسی، همچنین آبی آسمانی می تواند به آرامش اتاق مستر شما کمک کند. البته استفاده از رنگ سفید نیز می تواند یکی از کم ریسک ترین رنگ ها برای اتاق شما باشد اما پیشنهاد می کنیم کمی ریسک پذیر باشید و از رنگ های دیگر نیز استفاده کنید.

طراحی اتاق خواب مستر با تمپلیت مدرن

تمپلیت‌هایی که برای طراحی داخلی اتاق خواب مستر استفاده می‌شوند شامل رنگ‌های سفید، خاکستری و مشکی هستند. دیوارها سفید رنگ هستند و کف اتاق مستر با چوب لمینت درجه یک پوشیده شده است. استفاده از این رنگ‌ها سبب کاهش تنش‌های محیطی و کمک به خواب راحت خواهد شد.

یک تخت خواب بزرگ در بخش میانی اتاق قرار گرفته و روی آن بالشت هایی با رنگ سفید و خاکستری چیده شده اند. در دو طرف آن دو عدد کمد با درب‌های شیشه‌ای برای نگهداری پوشاک ولوازم شخصی قرار دارد.

ضمناً در این نوع اتاق دو عدد چشمه‌ی نور گسترده برای تأمین روشنایی کافی تعبیه شده‌ است. برای بهبود کیفیت خواب در این فضا، نورپردازی بسیار مهم می باشد.

بر روی دیوار روبه‌روی تخت، تلوزیون متناسب با اندازه‌ی اتاق نصب شده است. همچنین، یک میز کار مرغوب با صندلی مناسب نیز در گوشه‌ای از اتاق که اغلب روبه پنجره است، قراردارد.

اما مهم‌ترین موضوعی که اتاق خواب مستر را با آن می توان تعریف کرد،قرار داشتن حمام و سرویس بهداشتی در آن است. حمام شامل دوش، وان و لوازم بهداشتی است و یک آینه‌ی بزرگ نیز در آن قرار دارد. و امروزه کابین این حمام ها را  شیشه ای می سازند که به آن ها حمام شیشه ای می گویند.

 

به طور کلی هدف از طراحی این اتاق فراهم آوردن یک محیط آرام می باشد. فضایی که در آن هم استراحت و هم کار کردن به سادگی انجام بگیرد و بتواند شما را از فضای بیرون از خودش دور نگه دارد.

استفاده از اتاق مستر به‌ عنوان اتاق مهمان

یکی از کاربردهای آن در خانه، استفاده از آن به‌عنوان اتاق مهمان می باشد. با این کار، مهمان می‌تواند بدون این که معذب شود، به استراحت و انجام کارهای شخصی خود بپردازد.

با این حال، در حالی که مزایای زیادی اتاق خواب مستر با خود دارد، معایبی نیز دارد که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

معایب اتاق خواب مستر

هزینه بالا: طراحی و تجهیز اتاق مستر می تواند کمی گران باشد. زمانی که اتاق شما بزرگتر باشد، متراژ بخش های دیگر آن نیز افزایش پیدا می کند و نیاز به اقلام بیشتری برای پر کردن فضای آن نیاز خواهید داشت. از همین رو هزینه زیادی را باید برای طراحی و امکانات خاصی که برای اتاق خود نیاز دارید، بپردازید.

محدودیت فضای خواب: این اتاق معمولاً به عنوان اتاق خواب والدین مورد استفاده قرار می گیرد، بنابراین جای خواب مستقلی برای سایر اعضای خانواده فراهم نمی کند. این مورد می تواند در برخی از خانواده هایی که دارای فرزندان بیشتر و بزرگتر هستند مشکل ساز شود.

قرارگیری اتاق مستر: این اتاق ممکن است در طبقه بالا خانه شما قرار داشته باشد یا از اتاق های دیگر جدا باشد. همین امر می تواند دسترسی سریع به برخی از فضاهای مشترک خانه مانند اتاق نشیمن، آشپزخانه و دیگر بخش ها را کمی سخت کند.
اگر تعداد اعضای خانواده زیاد باشد و اتاق خواب های خانه کم، در واقع وجود اتاق مستر بی دلیل است زیرا عملا حریم خصوصی ای وجود نخواهد داشت.

اتاق مستر

سخن پایانی

می توانیم بگوییم که اتاق مستر یکی از بخش های خانه می باشد که می توانید بعد از یک روز سخت کاری و پر استرس در آن استراحت کنید و آرامش خود را در این اتاق بدست آورید. امکاناتی نظیر تخت خواب، مبل، سرویس بهداشتی جداگانه، حمام و فضای جذاب تر و بزرگ تر که این اتاق را که با دیگر اتاق ها متفاوت می باشد، می توانید حال شما را خوب کند.

در این مطلب، تلاش کردیم شما را با اتاق خواب مستر، مزایای آن و مهم‌ترین نکات در زمینه‌ی طراحی آن آشنا کنیم. در صورتی که سؤال دیگری در ذهن دارید، می‌توانید آن را از طریق دیدگاه‌های همین مطلب با ما در میان بگذارید.

منبع: Master room

3.5/5 - (8 امتیاز)

6 نظر در “اتاق مستر یا مستر روم به چه معنا می باشد؟

  1. amir delavari گفت:

    امکان بازدید حضوری از محصولات هستش ؟

    1. homeche-support گفت:

      بله عزیز، آدرس شرکت در قسمت پایین سایت موجوده

  2. رجبی-علی گفت:

    در طراحی اتاق مستر چه محصولاتی شما دارین؟

    1. homeche-support گفت:

      با سلام. محصولاتی مانند درب فریم لس برای خود اتاق، دربکشویی برای تراس، درب پلی وود برای سرویس بهداشتی و حمام و همچنین کابین شیشه ای حمام

  3. sasan.gostar گفت:

    سلام شما طراحی داخلی هم انجام میدید؟

    1. homeche-support گفت:

      سلام بخیر دوست عزیز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

خانه